Knäck i lurarna

Varje tisdag sitter jag bänkad framför Desperate Housewives. Dock blir jag väldigt rastlös av all reklam... Så igår svängde jag ihop en sats knäck!

Med 7 minutersknäck hinner man tom njuta av sitt godis sista akten.

Ca 45 st

1 dl socker
1dl sirap
1dl vispgrädde
1 msk smör
1/2 dl hackad mandel

Blanda socker, sirap och grädde i en microsäker skål. Ställ på full effekt i 7- 10 min, lite beroende på maxeffekt.

Efter 7 min ta ut skålen och gör ett kulprov.( droppa lite smet i ett glas kallt vatten) om den är klar rör i smöret så det smälter och häll i mandeln.
Skeda sedan upp i knäckformar och ställ i kylen en stund.

Receptet kommer från Tasteline


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Hoho. Jag sitter också bänkad framför Desperate... :=) Tyvärr utan knäck den här gången!

2011-12-07 @ 23:09:02
URL: http://www.matrepubliken.se
Postat av: Therese

Nästa tisdag kan du äta knäck hela kvällen eftersom det inte är nåt DH då.... Kram

2011-12-09 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0